ŽEŇTE SE ZA VIZÍ, NE ZA PENĚZI

Minulé století přineslo obrovský skok v pojetí podnikání, byznysu. Posilování vlivu bank, rychlý rozvoj akciového trhu, poskytování úvěrů, to vše přinášelo posilování vlivu peněz v podnikání.

Hlavním cílem podnikání se tak stalo „vydělávání“ peněz. Lidé se tak pouštěli do jakýkoliv aktivit, které přinášely lehký a rychlý výdělek. Začala honba za penězi. Lidé tak úplně zapomněli na vše, co od podnikání chtěli, čeho chtěli dosáhnout. Byli vedeni jen vidinou peněz.

Mnoho lidí se tak pustilo do aktivit, které jim nic neříkaly, nebyly jim příjemné, velmi je vyčerpávali. Ale vydělávaly jim peníze. To se začalo velmi projevovat na kvalitě jejich životů. Proto také v dnešní době máme stále více a více tzv. vyhořelých lidí. Dělají práci, která je nenaplňuje, tj. nepřináší jim energii Jangu, která je nutná pro jakékoliv fungování. Tito lidé zapadli, nikdo o nich neví.

Na druhé straně tu však bylo a je pár úspěšných i slavných jedinců, které měli jiný zdroj energie podnikání. Chtěli něco dokázat. Měli vizi. Jejich život nebyl honbou za penězi, ale naopak za svými cílem. Dělali jen to, co je naplňovalo. Jejich život byl plný energie. Bohužel i někteří z nich nedokázali tuto aktivitu „ukočírovat“ a stali se obětí své vlastní touhy. Ale důvodem toho bylo přílišné lpění na své vizi, zaslepení.

Pokud ale znáte zákony energií, můžete mít úspěšný a šťastný byznys. Smyslem vašeho podnikání nemohou být peníze (k těm můžete přijít i jiným způsobem). Smyslem podnikatele je dokázat něco, po čem touží, co ho naplňuje a „rozdat“ to ostatním. Skvělý pekař chce dělat radost svým zákazníkům výborným chlebem. To je to, co ho naplňuje, těší. Výborný truhlář dělá neopakovatelný nábytek atd. Pokud se budete „hnát“ za svojí vizí, nemusíte se bát ani konkurence. Budete totiž automaticky jedineční. Budete prodávat svoji vizi a tu si od vás lidé chtějí kupovat. Stejně jako např. iPhone od Applu apod. Ten telefon není technicky lepší, ale je naplněním vize, kterou Steve Jobs nadchl ostatní a tu jim také prodával.

Napsat komentář